Sunday, November 18, 2012

selangkah mengubah kehidupan

Assalammualaikum...

Salam Maal Hijrah 1434...
Buat saudaraku di Palestin, hanya doa pada yang Esa mampu ku panjatkan moga kalian dilindungi dari serangan tentera israel...
ALLAHU AKBAR,
Bantulah mereka wahai ALLAH, mereka saudaraku, mereka teraniaya, tunjukkan kekuasaanMU kepada musuh-musuh kami ALLAH...
Betapa besarnya ujian yang ditimpakan ke atas mu wahai saudaraku, namun semangat syahid dan perjuangan tidak pernah luntur dan sirna walau sedetik dalam hidupmu. SUBHANALLAH...
Moga kalian terus diberi kekuatan untuk mempertahankan iman dan agama, AMin.

Esok, satu langkah akan ku ambil dalam usaha mencari jati diri, dalam usaha mengenal nurani, moga dalam redhaNYA, moga inilah sebaiknya untukku..
Doaku,
YA ALLAH, sekiranya perkara ini baik untuk agamaku, baik untuk urusan duniaku, baik untuk kehidupanku masa kini dan akan datang, maka permudahkanlah ia untukku,
Dan YA ALLAH, sekiranya perkara ini tidak layak untukku, membawa kemudaratan dan kezaliman padaku, pada masa kini atau datang, maka jauhkanlah ia dariku dan jauhkanlah aku darinya dan berilah aku pengganti yang lebih baik dari perkara ini...
ALLAHHU RABBI...

YA ALLAH, aku bermohon segala perkara yang baik sama ada datangnya lambat atau cepat, yang aku ketahui atau tidak ketahui,
Dan aku berlindung denganMu dari perkara yang buruk, kesedihan dan kemudaratan sama ada datangnya lambat atau cepat, yang aku ketahui atau tidak ketahui.

No comments: