Tuesday, October 23, 2012

kisah dan cerita (ii)

Assalammualaikum...

1) Semalam buat ADC, BCC n Chicken strips, pagi2  dah kena kerah turun naik tangga pasal ingredients, and siapkan untk H& S punya bahan.. Lepas tue stay kat bhgn production melihat sambil menghulur tangan sekali..... Memandangkan saya puasa, maka dengan beraninya saya berkata,
" kakak, ari nie 1 batch jea ye......."
"apa yang satu batch?"
"erm, rehatlah kakak.. kita rehat sama-sama semua......"
Dia setuju walaupun aku rasa dia nak wat 2 batch, 1 rehat, 1 wat keje.. Banyak nakal n songeh punya pekerja adalah aku....Sori kakak, saya penat... Saya dah tak mampu berdiri lagi...

2) After lunch, aku turun semula lepas solat, aku turun2, little bro tengah wat premix.. Tetiba dia panggil aku, then tanya berapa perlu tambah, aku cakap jea lah berape... Tetiba Jackie jumpa aku dan cakap, nie bukan utk H& S ke?? Alamak, aku terus blur... Setelah berbincang dan memberitahu masalah kepada pihak yg berkenaan, maka diteruskan sahajalah seperti yang telah dibancuh oleh little bro.. Ptgnya, little bro soal aku kalau aku kena marah dengan yang berkenaan atas kesilapan dia....Aku cuma tersenyum n kata sekali sekala kena marah itu normal.... wah, bio betul aku jawab cmtue.. hehe

3) "hei, little bro, u banje sya makan kfc boleh?"
"tak boleh.."
"ha, tak boleh?? why??"
"then my brother kill me"
"owh, ok, then i will kill ur brother first...."
p/s: someone say in low voice, his brother is ur darling, big bro.... aaa, abislah sure dia marah lagi...

4)he says that i make his broken heart .. But i deny, I didnt do anything, why say I like that...Then, during i help wash d trays, d litle bro call me and said that he want to asked a question but me must promised not to angry... He said that I was did wrong. I make his big bro had broken heart. He was so sad n he also sad with what i doing... But I dont know what.... Oh ALLAH, please guide me in this case....

5) Aku BENCI orang yang tak paham dengan perkataan JANGAN SENTUH.. Sory, saya bukan baik sangat tapi saya rasa itu tak bagus walaupun berlapik.. Ko ingat, aku pakai glove, ko pakai glove, ko boleh pegang aku sesuka hati??? Silap besar encik... Aku bukan perempuan begitu.. Please respect me.... Kalau ikutkan emosi aku, aku nak baling jea ko dengan sos2 yang ada, tapi dalam amsa yang sama akal waras aku masih boleh berfikir, jangan terlalu radikal dalam mengambil undang-undang...

YA ALLAH, ku mohon petunjukmu.. Berilah aku hidayah tentang jalan yang terbaik untukku....amin...

No comments: