Tuesday, October 9, 2012

cerita aku & mereka

Assalammualaikum...

Alhamdulillah, semenjak aku cuba niatkan aku nak jadi baik, malas nak sakit2 hati.. Kurang sikitlah tekanan aku... Rasa tenang sedikit dan gembira jugak walau kadang-kadang aku sakit lagi... ahaha... Memang susahlah nak pujuk hati nak ikhlas dan redha nie.. Tapi aku takkan putus asa, sebab kata nak jadi hamba ALLAH terbaikkan... ^_^

Kawan aku dah pass kat aku kertas CT scan head dia...Okey, adalah tulis camnie, calcified granuloma in brain... Aku apa lagi, pas kat aku punya kak long pasal benda nie semua...Nak tanya kebenaran kata-kata kawan aku. Kak long pun menerangkanlah.. Ada yang jenis bahaya ada yang tak n so on...
Tapi aku tak sempat nak soal siasat kawan aku nie sebab aku dah kena undergo training utk 3 hari...

Semalam gak, kawan baik dia pi jatuhkan 1 batch ayam kat lantai... Series, ak tergamam... haha..
Tak pasal-pasal aku kena salahkan dengan Awang... Pandai pulak kawan dia jawab, "u make me crazy cahaya, thats why jatuh"
Banyaklah songeh.. Dah ko tutup tak betul, aku pula yang kena.. Mujur bos atau madam or mana2 management tak masuk.. Kalau tak habis lah... hehe
Tapi aku suka gak sikap tanggungjawab kawan dia,
"If bos ask u anything, say it was me.. I will answer"
Aku hanya mampu tersenyum....

Semalam gak lepas aku dah dapat kertas tue, aku entertain diorang macam biasa... Dia nampak gembira bila aku tersenyum sahaja... Alhamdulillah, jika senyuman aku mampu gembirakan dia.... Cuba menjaga hubungan baik sesama manusia.. Pada yang tak mengerti, aku cuba menerap sifat sabar dan bersangka baik...Mereka mungkin tidak tahu kerana itu bersikap begitu sedang aku tahu maka aku tak boleh bersikap
begitu...

Modus operandi adalah ingin memberitahu Islam adalah agama mulia  dan lengkap sempurna jika diamalkan dengan betul..  Kerana itu aku cuba menerapkan dalam diri sendiri, cuba melatih diri sendiri....

nota kaki: aku hantar dia balik ari nie sebab ujan... dia dengan kawan2 dia... Of course, dia yang dapat kelebihan duduk depan cmpare to others.. senget punya kawan2... haha


No comments: