Monday, June 4, 2012

no awak 1st prize

Assalammualaikum...

21/5..Hari ini saya pergi beli minyak motor kat Shell. Masa saya nak tengah isi minyak tetiba ada Mr India lalu pas bayar duit kat kaunter dan kata
" eh,u no 1st prize."
"ha, ape?"
"no motor u **** dapat 1st prize hari ini..."
"erk...."
saya hanya tersengih....

Pas tue, saya terus teringat yang Nepal selalu beli nombor kat kedai depan.. Ada dua kedai nombor dekat kilang saya... Magnum dan Toto... So, nampaklah diorang beli...

hari tue saya dah dengar no saya naik jugak.. Sebab diorang (Nepal) bising diorang tak beli, then nombor tue naik....Ceh, ada ke banyak2 no, no motor saya yang tak berape cantik fengshui kalau ikut Cina, yang diorang beli....

Then, hari nie setelah saya balik bercuti 3 ari setengah, tetiba Vinod cakap no saya dapat 2nd prize plak.. So, dia kata saya memang lucky... Ceh, dahlah ko main nombor, then ko libatkan saya jugak..Saya tak bersalah...
huhu...

nota kaki: sebelum balik dapat makan nasi dan mamak mee dan ayam goreng... Sebenarnya dah nak balik, then Madam call cakap makan dulu baru makan...Mulanya saya ingat Madam call perli saya yang tengah minum air...
"nanti balik makan dulu..."
"eh, tak lah madam, saya habiskan air buat tadi.. then baru balik..."
"balik makan dulu..."
"eh, taklah madam, saya nak basuh cawan dah nie..."
"tak.. turun bawah makan mee dulu, uncle dah masak..."
"erk, owh.. hehehe... baik"

nota hati: inai merah dijari makna apakah ini... hahaha.... Maknya orang tiada kerja plus menghargai pembelian emak dari Mekah....hehehe

p/s: saya makan dengan Nepal dan bangla sahaja... Warga tempatan dah balik.Tetiba sahaja Fadzil. Awang ngan Rokhman muncul....bermanis mukalah mengajak Fadzil yang baru dapat anak ke2 duduk sebelah....huhu

No comments: