Saturday, May 5, 2012

i'm still learning

Assalammualaikum...

"Jarak ini bukan untuk menghukum kita...
Tapi jarak ini  untuk menjaga kita"

Oh, okay itu xde kena mengena dengan entry .. itu cuma bicara hati tetiba..
Sejak duduk umah sewa, aku rajin sikit masak.. sikit okay... tak banyak...haha=p
Tapi yang aku sure, aku suke masak pedas2 yang mana aku sendiri tak boleh tahan....
haha..
Tapi sebab aku yang masak, aku makan jea lah..
Tp pas makan tue ak alter ckit bagi mengurangkan pedas...
lalalala~~~

hari tue masa ari pekerja kan aku balik kampung,
So, aktiviti aku adalah g hospital buat test ari sabtu...
then ahad, g rewang tempat org kwsn aku.. jadi penanggah..
Dan kawan2 aku semua budak2 bwh 20 thun... So, no wonderlah ak berperangai macam budak2x...
haha

hari senin aku g pasar...

ari selase, rider balik sini...
peh 5 jam atas motor, xpayah cakaplah rasa...
sakit belakang aku....
owh, kereta cepatlah kau hadir dalam hidup aku..hehe^_^

So, mase ari isnin g pasar, aku ternampak rempah segera ayam masak merah...
then ak teringat ayam goreng yang banyak dari majlis rewang ahad tue,
so aku terus beli...... + ak teringin nak makan ayam masak merah...
nak suruh mak masak, aku xsampai hati..
sbb mak dah manjakan aku gile2 sepnjg ak kat umah nie....
sbb cme de ak jer yg kat umah.... hahahaha=p

Okay, so tengah ari senin tue ak g masak lah ayam masak merah tue...
Mak dah gelak2 jer tgk kemalasan anak dara dia gunakan rempah segera...
Aku bagi alasan,
"dah ada kemudahan, kalau x... rugilah kilang mknn xde yang beli produk dia...
lagi pun kan anak mak wanita bekerjaya,  jadi memang pakai segera2 jer...."

hahaha, boleh diterima kn alasan aku????hehehe

So, pas tue ayah aku pun makan...

nak taw ape dia cakap....

"sape yang masak ayam nie... pedas..... "
"anak dara dia lah..." emak aku menjawab..
"patutlah pedas. xpadan dengan orangnya...."
hahahahahahahaahahaha

Then, along ngn angah aku yang makn pun gelak..
tapi yg sure, along aku kutuk punya aku masak....
hantu punya along.....

I'm still learning okay.... Dan aku akan terus belajar..... hehe...^_^

No comments: