Wednesday, April 18, 2012

why u dont want to love me??

Assalammualaikum...

Sebenarnya banyak yang saya nak catat kat sini.. Banyak yang saya nak simpan kat sini... tapi keadaan tak mengizinkan.. Masa juga mencemburui...

Petang tadi saya mengawasi mereka packing barang... Saya dan 3 orang pekerja Nepal...Salah sorangnya adalah 'kekasih saya'.. let me give his name as B.. For the 1st, I called B by intercom asked him to take 20 carton for pack. Then, he start to make a joke but I ignore... Terus hang up the phone..

Masa saya dah sampai, dia masih still wat cleaning.... So, macam biasa kena bagi penegasan pada ayat baru diorang buat...Dan sampailah part yang saya ingin sampaikan..
Entah kenapa B sudah mula bercakap balik dengan saya... Sekian lama dia merajuk setelah saya kata saya tak boleh terima dia.. tetiba tadi lancar jea bercakap dengan saya....

"cahaya, do u want to love me and marry me??"
"cannot.."
"why??"
"we are differents.. i'm Muslim..."
"if u say yes, i can go to Muslim"
"do u know what is Muslim is??"
"no.. but i know after that.."
"then, u know Muslim 1st before u wants to marry me"
"cahaya, why u dont wnt to love me?"
"my parents, my mom, my dad, my brother, my sis,.. they also will say no"
"u r d one will get married then why u need to think theirs??"
"because when u left me, i had to come back to them"
"then, i will not left u..."
" u can say now but who knows after this... My family will back up me in whatever..."
"u re thinking to much..."
" yes, i need to think....did u think love is enough for married?? u wrong.. I need blessed from  my family.."
"i ask u again, did u love me?"
"cannot!!!"

Dan ntah pape lagi soalan dia sampai saya dah naik penat cakap CNNOT.... Then, die sempat tuju lagu lagi kat saya... Tapi saya tak dapat tangkap pun... Sebab tak nak bagi harapan.. Saya cuma nak berkawan dengan mereka... menambahkan saudara... menambahkan kawan... mengurangkan musuh... hehe..

Then, dah last tinggal saya berdua jea dengan dia..sebab dia tahan saya... sangat bahaya waktu nie... sebab saya takut dia buat pape.. kwn2 dia semua dah keluar.. Bagi peluang dekat dia.. saya nak pergi jugak tp sbb hp dia pada saya, saya tak tahu macam mana nak buat.. Bagi dia, dia tak nak amik.. Nak dengar dulu saya jawab soalan dia... Still paksa saya love dia... Sampai die ketuk2 dinding dengan tangan dia dan kata,
"why u dont want to love me..... why???..why???"

saya dah takut.. 'owh, janganlah dia bertindak di luar kawalan....'
Then, saya paksa dia terima hp sy dia balik dan cakap,
"love cant be forced... u make me afraid..."

then, dia pergi dengan wajah yang kusut... Owh no, once again I did  it...
B, please understand that we r differents.. I really means it.. then, u say u just 21.. did u know I'm older than you... did u understand??? .. It's not about age.. Is about religion.. about belief... ilove Allah...

nota kaki: dan bila mereka bertanyakan perihal saya membonceng lelaki dengan motor saya... maka tahulah saya that rumors has spread outs.. Is not like that.. Is not what u all thinks.... Is just a misunderstood and i'm being the victim.. Once again.... hhuhu..

Dear awak,
Perjalanan saya menunggu awak sangat berselirat.....
Mencabar dan menguji kesabaran....
Dalam ketakutan masih ada keyakinan,
dalam kecelaruan, masih terpasak kekuatan,

Ya Allah,
Engkau menduga kami dengan melambatkan pertemuan kami,
maka ku berharap bila waktunya tiba,
permudahkanlah segala urusan kami....
Amin ya rabbal Alamin....

No comments: