Thursday, December 15, 2011

a word to describe~~

Assalammualaikum

" Ya Allah, jadikanlah aku instrumen kasihMu, 
Di mana ada kebencian, biarkan aku menyebar cinta, 
Di mana ada hati terluka, biarkan aku menjadi penghibur, 
Di mana ada keraguan, biarkan aku menyebar keyakinan, 
Di mana ada keputus asaan, biarkan aku menyebar harapan, 
Di mana ada kesedihan, biarkan aku memberi kebahagiaan, 
Di mana ada kegelapan, biarkan aku memberi Cahaya ♥♥♥


Tuhan, dalam keresahan ini, 
masih ada senandung kesabaran menyapa,
dalam kebingungan ini,
masih ada irama redha berlagu...

Tuhan,
sungguh aku malu untuk meminta lagi,
bila aku sering memungkiri janji padaMu,
namun siapalah aku tanpaMu Ya Rahman,
yang tidak pernah sirna menghulur harapan....
Tuhan,
dalam tarian jemariku malam ini,
Ku berdoa kepadaMu,
temukan aku dengan pencarianku,
agar dapat ku temui damai...


Ya Salam.
sejahterakanlah hidup kami semua,
Bimbinglah kami ke jalanMu Tuhan...


Ya Kudus,
Sucikanlah hati yang telah tercemar,
Fitrahkanlah akal yang telah ternoda,
Bersihkanlah jiwa yang telah lalai,
Kerana aku hamba yang dhaif....

Ya Mujib,
perkenankanlah doa ini Ya Allah,
Kerana diri ini semakin rapuh untuk bertahan,
Semakin lemah bila terus diasak...

Ya Rasid,
ku serahkan segalanya kepadaMu....

Sungguh, tiada Tuhan yang layak disembah melainkan ALLAH, dan Nabi Muhammad itu pesuruh ALLAH~~~

No comments: