Tuesday, December 13, 2011

Owh Anis Sofea~~

assalammualaikum...

Minggu lepas (11/12/11) saya balik Melaka sbb nak g walimah Liyana.. Dia nie kawan kerja kat M**** dulu.. N sebenarnya dia senior saya kat SAMURA.. Tue pun taw sebab add dia kat fb mse pas kenal2 kat M****... Then, tengok info dia, 'lah hai cnior ak penyer'.  hahahaha=p

Okay, so 10/12/11 petang selepas balik kerja, saya pun bergerak ke Melaka. Sampai around kul 8.30 mlm kt umah along. Malam tue gerhana bulan... tapi rugi sebab terlupa...huhu...sdey~~

Nak dijadikan cerita, along saya outstation ke pantai timur ngn utara, so masa sampai tue cme de kak long n Anis jer...Then, saya tanyalh kak long, esok die keje bila (Kak long nurse so waktu keje dia mmg tak tentu). then, dia pun cakap keje pagi.. then, saya pun offerkan diri jaga Anis as saya rasa boleh kot jaga budak kecik yang dah sangat kecoh skrg...

Pagi tue, around 6 lbeh, kak long dah nak g kerja, then dia ingatkn saya tuk jaga Anis... Okay, arahan faham..
Dalam kul 8 lebih saya pun basuh baju n buka fb jap n tengok tv... Tengah2 main fb tetibe terdengar, "aih, mne orang nie"


tidur~~



Terus saya gerak g bilik utama, then nampak dia dah duduk kat buaian petanda Anis nak bangun.. Kalau nak tahu, kalau baru2 bangun tidur, Anis nie kena dukung n belai2 cikit.. May b nak sesuaikan diri kowt ngn mood... So, saya bawa dia depan Tv then bg dia tengok Tv...

Pastue, panaskan daging ayam yang saya beli semalam untuk sarapan Anis...hehe (well, nak wat cmner acik Anis nie masih penat...).. Then, watkn dia Horlicks.. so, sementara dia makan sambil melihat televisyen, saya segera menggosok baju nak g wedding kawen tue... Tengah gosok, dapat msg dari kak long ajak tgk wayang Ombak Rindu... Aduh, cmne nie, saya nie bukan jenis tengok wayang... setelh fikir, saya rasa saya perlu pergi sbb kesian kak kak long... Ksian plak tengok dia nak tengok sangat... So, dia kata beli jer tiket Yang kat Melaka MalL..

Then, saya mandikan Anis n siapkan Anis as nk g Jusco +Melaka Mall.. Mula2, g beli tiket kat Melaka Mall kul 5 nnt... Then, g Jusco.. seriesly, kalau tengok gaya saya macam mak muda yang sedang bawa anak.. Dengan beg yang wat letak  barang baby n gaya yang macam xbiasa bw anak berjalan...hahaha=p

Saya bawa Anis lalu jejantas masa nak ke Jusco, tetibe dia kata nak dokong... Aduh, dahlah acik dia nie pkai kasut tumit kena dokong lagi + de beg kat belakang... Memang haru giler... Pas tue, saya suruh dia jalan.. Anis macam agak berat jer nak jalan... Then, dia cakap sambil tunjuk kaki dia n selipar dia.. So, saya buka selipar dia n nampak kaki dia melecet.. Owh, patutlah nak dukung, kaki dia melecet sbb kasut nie... So, terpaksalah saya dukung dia lagi even kalau boleh tak mahu..haha=p...(mane sanggup tengok kaki dia melecet lebih teruk....)


Then, msuk Jusco, saya amek troli, msukkn Anis dalam tue..Yeah, hilang beban....hahaha=p So, untuk mengumpan anis supaya tak banyak ragam, saya belikan Anis iceblog perosa coklat+pearl dahulu.. Saya kenal she better wif its~~hehe=p.. So, pas tue cari lah selipar untuk Anis.... Yelah, takkan saya nak kena dukung lagi dia balik nanti.. Mase pilih2 ksut, saya biar dia atas troli jer sementara saya belek kasut2 yg saya berkenan... (Tak leh bagi Anis pilih... skali dia pilih yang beriban harga, tak keharu acik dia masa nak bayar)^_^.. tengah2 dok belek, dengar Anis panggil, "acik,owh acik.. mne acik nie...." saya ignore jer.. Sekali, "acik!!!acik!!!!" Owh, makin kuat Anis jerit.. Terus saya muncul, hehe=p Then, setelah try kat kaki Anis n lets her choose, okay, oren kaler~~~ Cari hadiah kawen plak, then trus bayar~~

Lepas jer cashier tue scan, saya trus amik n pkaikan kat Anis... Sampai cashier tue tolong lagi potongkan tali antara selipar tue.... sori cik cashier, saya malas nak dukung anak sedare saya tue even saya rase cik cashier mesti ingat Anis anak saya~~~huhu~~

Be continued as mengantuk dah.... huhu

No comments: