Sunday, November 27, 2011

Teruskan perjuangan Harimau Malaya ^_^

baru sampai..xcitednyer~~~

Assalammualaikum....


Rasanya peminat2 bola sepak atau pun penonton bola sepak pra olimpik antara malaysia dan Bahrain masih lagi diselubungi rasa kecewa, sedih, geram dan sebagainya selepas kekalahan 2-3 malam tadi (27/11/2011) ... Apapun saya percaya jauh di dasar hati semua, kita tetap teguh menyokong skuad itu..

Saya turut berada di Stadium Bukit Jalil untuk meyaksikan secara live bersama kawan saya Azhani,
Izwan dan rakannya.. Well, perasaan ingin tahu dan mengalami sendiri melihat pertandingan secara live membuatkan saya berusaha untuk merealisasikannya. Apatah lagi std Bkt Jalil tidaklah jauh dri tempat saya tinggal sekarang.. thats the point!!!ahaha=p
Saya sampai stadium sekitar jam 6 petang... Waktu tue dah ramai dah orang. Kedatangan disambut dengan bunyi semboyan mainan... hahahaha.. aduh, sakit telinga sebenarnya... Tapi rase sangat teruja melihat ramai dah ade.. But then, tgk diorg smua pkai jersi Malaysia either the blue one, the yellow  or the not official such as the Harimau malaya n etc...Manakala sy n kawan sy pkai bj biase, ermmm... Bantailah, haha=p



As tiket kitaorg dibeli oleh izwan, then kenalh cr Izwan as dia dari Kepong... Nak mencari orang di ribuan manusia, surelah susahkn?? Tp dengan adanya teknologi, leh lah... ala, hp ok.. xkn gne GPRS kot..ahaha=p.. So, pas jmpe Izwan dgn kwn dier, kitaorg trus msuk..Mse tue awal lgi,dalam kul 6 lebih... Sebab nak view cntik pnye psai...  So, kne dengar cakap mereka yg dah biase....haha=p

Okey kitaorg kat gate 105 M... So, dah dapat tmpt duduk, dah amik gmbr ckit, mintak diri dulu untuk g solat Maghrib. So, after solat maghrib nk balik ke seat, kitaorg nmpak lelaki2 bersolat diluar dewan... Beralaskan bendera n etc... Yang nie saya sangat suka n teruja.. Sekurang-kurangnyer menawar sakit hati sebab bengang dengar bunyi vuvuzeala pd waktu maghrib.. (dear admin,adalah sangat menghargai jika kamu mampu membuat sesuatu seperti laungan azan atau announcement ttg masuknya waktu maghrib....) Maaf, ini adalah pandangan peribadi saya kerana saya percaya 'dahulukan DIA dalam segala hal, nescaya DIA akan dahulukan kita dalam hal lain'

Okey, sambung semula. Then, kami membeli belah, ups silap Hani yang membeli-belah.. Satu cawan air rm2.. satu burger RM3...huhu..(Hani, aku tak bayar lagi yer duit burger n air nie???ke ko banje??)hehe~~
Then, masuk seat... Bg peluang plak hero2 malaya tue g solat... .

Okay, then game bermula jam 8.45malam... Serius, saya kagum melihat betapa fanatiknya Ultras Malaya... Tak henti2 menyorak... Then, sepanjang 80 minit pertama, rasa gembira dan suka memang sudah ada dalam jiwa... Namun, entah kenapa hati saya berdetak ada sesuatu yang tak menggembirakan saya akan berlaku bila melihat corak permainan lewat masa ke2... Dan sungguh, akhirnya terbukti bila Bahrain mampu menewaskan Malaysia... sob, sob, sob... Namun saya kagum bila melihat pemainnya terus sujud syukur.. Betapa bedanya pemain kita dengan mereka.... Dan saya tidak hairan melihat mereka menang... Walau dalam hati berjuta kekecewaan melanda namun saya terima... Ada pelajaran yang DIA sampaikan...

Kepada pemain Malaysia, saya akui saya kecewa dengan kekalahan ini... Dan saya tahu anda juga kecewa (untuk pemain yang bermain dengan hati yang ikhlas dan bersemangat sahaja.. Hanya anda yang tahu di mana kedudukan anda pada match tersebut), namun saya ingin anda memahami sesuatu... 'Berjuanglah hingga titik akhir'.. Jangan mudah terleka, Jangan mudah terlupa... Kegembiraan dan kebahagiaan takkan kekal lama bila kita melupai dasarnya... Bola itu bulat.... Begitu juga hidup kita... Berputar-putar..berpusing-pusing... Adakala di atas dan adakala di bawah....Walau di mana kita berada sematkan DIA teguh dihatimu... Moga kalian mengerti untuk apa perjuangan kalian~~~



p/s: buat hani, terima kasih kerana menjadikan perkara yang aku nak nyata... Yups, aku cuma ingin merasai sendiri pengalaman ini... Tidak ada niat lain sebaliknya.. Dan DIA makbulkan impianku yang ini walau aku melihat begitu bnyak halangan dari certain part.. Namun kerana waliku telah mengizinkan, maka kerana itu aku terus bersemangat.. Kerana aku percaya keredhaan Dia ada pada keredhaan ibubapaku... Dan keran itu jua aku ingin menelefon penjagamu~~~Dan aku percaya mereka juga redha.. mereka cuma khuatir kerana mereka terlalu sayang kamu... ahaha..tetibe touching plak enty last..hehe^_^

4 comments:

Nur Azhani Amdan said...

ahaks..... love this entry! hahaa... xyah risau..ok je diorg..keh3. aah blanje je,,, btw ko mkn ke x burger tu?? mcm x je..hehe

lightnur said...

aku makanlh... sarapan pagi b4 g keje senin tue.... ahaha=p mne leh xmkn, ko banje kn.... hehe=) klu de bola lg, nk tgk ker??wawawa~~~

Nur Azhani Amdan said...

ya Allah...nasib baik xde pape mkn burger yang dah semalaman. mesti petang b4 game baru dia wat.. nak2..nak gi lagi.. haha

lightnur said...

alhmdullillah, so far okay lg smpi skrg... hehehe=p... nk wat cmner, mlm tue tank full +lebih teruja ke padang cmpare to mknnn..ahakz~~~
bln 2 ke bln 1 nnt lwn jepun...hehe=p