Saturday, October 1, 2011

beginikah takdirnya~~

Assalammualaikum
Okay hari ini berjaya sudah derma darah di PPUM sebab saya tengok buku derma darah tue baru sedar dah setahun lebih tak menderma.... Terus xcited pergi derma darah.... hehe

Okay, nak share, hari tue saya ada beritahu ada A yang dah kahwin lama dah n may be dah beranak pinak... Hari nie, saya baru dapat tahu En. A yang pernah termasuk dalam blog nie pun dah bertunang... Congratz En A... Maaf saya tak cukup kekuatan nak wish kat awak... hahaha.. Sebab saya baru kena tinggal dengan En A lain...


Mesti awak yang tunang nie fikir saya tak menghargai orang-orang yang sayang saya kan?? Nope, is not like that En A... saya sangat sayang kalian yang hadir dalam hidup saya, sangat menghargai.... Cuma saya mahu 1 kepastian tentang rasa itu... Namun kalian adalah orang yang tak pernah mampu memahami saya.... Maka apa yang kalian nampak adalah kekerasan hati dan kedinginan saya... Maka saat kalian berubah hati, tidak betah menunggu lagi, maka harusnya saya melepaskan... Andai itu bisa membuat kalian bahagia, maka saya harus menerimanya dengan terbuka...
Memang ada rasa sedih,  kecewa, geram,  marah,  benci,,,, namun saya cuba buang semuanya dari terus menghantui diri saya supaya saya mampu terus jalani hidup dengan sebaiknya... Walau apapun, takdir telah tertulis bahawa kalian hadir untuk mewarnakan hidup saya... Biar cuma seketika, namun saya harus akui sekurang-kurangnya kalian pernah membuat saya bahagia... Sekurang-kurangnya kalian pernah membuat saya tersenyum ceria....



En-en A sekalian,
Pada coretan ini, izinkan saya menerangkan...
Cinta itu bagiku tak perlu diungkapkan selagi masanya belum tiba,
Ku simpan dalam2 untuk seorang lelaki yang selayaknya memiliki,
Maka kerana itu tak pernah sekali ku ungkapkan untuk kalian,
Sehingga satu saatnya yang halal bagiku menzahirkan....

Ku sedar kerana itu kalian selalu berteka-teki,
Andai benar sayang, mengapa membisu,
Andai benar kasih, mengapa sepi,
Andai benar rindu, mengapa berlalu,

Sungguh semua itu ada sebabnya,
Ku takut membuaimu ke arah keseronokkan sementara,
Ku khuatir termasuk dalam jala syaitan melemahkan kalian,
Ku gusar andai kalian berpaling dari jalan Tuhan....

Mengertilah kalian,
Ku jua seperti wanita lain,
Punya rasa ingin disayangi,
Ingin dimiliki,
Ingin dicintai
Dan semua itu ku ingin berlaku dalam redhaNYA

Kalian yang ku sayangi,
Maafkan diri ini yang menyimpan segalanya di dalam hati,
Mungkin diriku bukan tulang rusuk yang hilang dari kalian,
Doaku selalu ada..
Moga kalian bahagia dalam lindungan Tuhan,
Doakan diriku jua dalam lindungan Tuhan,
Moga dia yang ditakdir untukku,
Segera kutemui~~
Amin....

2 comments:

pembaca setia said...

sgt suke ngan coretan berbentuk sajak/puisi kak aya tu. esp part "mungkin diriku bukan tulang rusuk yg hilang darimu" tu. kte wanita sebagai 'tulang rusuk' yg hilang tu bukan senang nk cari empunye badan kan. mebi dah byk kali try mix&match tp still xsesuai gak ngan org yg pnah singgah dlm hidup kte tu.or mebi org tu dah ada cume kte yg xberani & ragu2 nk match kn tulang tu. hehe. cakap pasal tulang pulak =P

lightnur said...

hahaha,,, coretan yg terlintas lepas dpt tahu en a yg btunang... hahaha... Tuelh, nak match n mix take time... klu bnasib baik, skali jer.. klu x, kne ,mencuba berkali2x... hehe,,, u dun wanna share ur links wif me?? why?? ahahaha~~