Friday, October 14, 2011

ALONG owh Along~~

Assalammulaikum..

Tetiba rasa nak menulis tentang along saya merangkap antara wali saya.... Time nie dia tengah bercuti kat KK ngn family dia. May be planning nak menambahkan orang dalam keluarga kot.. ahaha=p

Actually, saya jatuh motor hari tue (7/10/11).. Saya beritahu akak saya merangkap sekutu saya di rumah yang tengan berpantang... My reminder to her is dont lets parents know... ahaha=p Then, balik dari hospital serdang sbb kawan saya kena jahit kepala dia, saya buka fb tulis status.. "9/10/10. saya accident... 7/10/11, saya accident lg..."  Lebih kurang camtuelah,,, Xlme tue telefon sy bbunyi... Tengok pemanggil along saya... 'alamak, kantoi plak... aish, rjin plak die tengok pe sy tulis....'

Then bermulalah ceramah dia kat saya.. Sempat lagi mengugut nak bagitahu mak n ayah kalau saya tak pergi check doktor...saya kate yea, saye pergilh...(sampai sekarang pun saya tak g check...., sori abang...)..

Actually, to be honest saya tahu dia menjaga kebajikan adik2 dia.... I still remember when took result SPM  at SAMURA, he is send me over... Along the way to school, i had to give my ears to him... Kalah mak saya membebel.... Semua dia cakap ... A protector kan....

Then, masa saya dpt matrik kulim, dia gak drive g sana... Lagilah panjang ceramh dia memndangkan saya xmintak yang dekat2 jer....Yelah, dari selatan ke utara... Mawnyer tak jauh...Sebab tue jugak sepanjang duk matriks 4x jer balik termasuk cuti sem.... huhu.. Then, dah habis belajar, dia gak kena ambik saya n barang2 saya... The part I remembered is saya tidur dalam kereta n biar dia drive sorg2 sampai mengantuk...Bila saya buka2 mata jer, dia perli.... Then, masa nie saya ingat dia ada berenti kat r n r...Then, dia pesan saya sruh lock keta memndangkan saya tak nak turun... Bila dia balik keta, dia marah saya sebab tak lock keta...
Sebenarnya saya lock pintu tmpat saya duduk jer.. Tak lock main lock yang kat tmpat driver... Masa nie dia bebellah, kalau ade orang culik saya tadi, free2 jer dapat kereta ngan saya sekali... ( waktu nie saya jahil tentang lock2 keta k...hehe=p)

Then, saya masuk UiTM dia gak anto.... Saya habis belajar, dia gak datang punggah barang amik... huhu.. Dan dia selalu kata " kalau rumah nie leh sumbat dalam keta, dengan umah2 skali ko bawa yek".. Sebab saya selalu bw barang banyak....hahaha=p

Then, bila saya start kerja pertama kt Melaka, sy duk umah dia... Duduk free okay~~hehe..Then, bila saya nak berenti dari Melaka, berkali dia halang... Dia kata saya tak perlu mengalah untuk orang macam tue...
Then, akhirnya saya berhenti gak.. Saya cakap dengan dia masa saya dah hantar surat resign...hehe..

Dan seperti yang saya tulis dahulu, saya telah mendapat pekerjaan baru sehari selepas saya berhenti.. Masa dapat offer tue, saya terus telefon along dan tanya pendapat dia... Dan dia membenarkan...

So, pada hujung bulan 7 sebelum Ramadan, dia telah menghantar barang2 saya di bilik sewa saya.... Masa dia hantar barang saya naik rumah tue ayat dia,
"Pas nie kalau dapat kerja lain, ko kerja jea tempat lain..."



Then,"Sedih aku tengok kau tinggal tempat macam nie"
Saya dengar pun jadi sedih.. tak sangka along saya akan cakap macam tue pada saya... Tapi saya ignorelah..

Then, one day, saya balik rumah along saya. Masa tue dia tak balik sana.. So, tinggal lah saya dengan kakak ipar saya... Then terbongkarlah cerita sebenarnya along saya tak benarkan saya pergi dari rumah dia... Then,my sister in law beritahu ttg keadaan saya sepnjg kerja di M**** dan pujuk along saya biarkan saya buat keputusan sendiri...

huhu.. tak sangka, dia akan menjaga saya seperti itu sekali...Teringat kes dia marah kakak saya yang keluar dengan lelaki (sebenarnya bukan kuar pon bersama...haha )..

Dear along, thanks for being nice to ur little sis.. 

Mungkin bagi setengah orang tak suka dan menganggap macam dikonkong.. tapi saya menganggap sebagai kasih sayang bersaudara.. saya tahu along saya hanya mahu yang terbaik untuk adiknya...
Dia rasa tanggungjawab dia untuk memastikan adik2nya baik-baik sahaja~~

Sekian

No comments: