Thursday, October 13, 2011

akal hati


Assalammulaikum...

berkata akal pada hati:
Jangan terus kau simpan luka itu sendirian,
Jangan terus kau pendam sakit itu keseorangan,
Jangan terus kau telan perit itu dalam-dalam...
Kerna aku tak akan pernah biar kau kesedihan,
Kerna aku tak mampu melihat kau kepuraan,
kerna aku tak betah bertahan memandang semua lakonan..

Hati,
Kau masih punya aku...
Lontarkan saja gejolak rasamu...
Luahkan saja dendam kesumatmu.
Moga kau mampu reda...
Moga kau bisa berdiri gagah semula...

Ahh, akal...
Kau selalu memaksa aku melontarkan semua,
kau selalu memujuk aku bangkit semula,
Mengertilah akal..
Aku takkan bisa meluahkan segalanya..
Kerana aku tak pernah terdidik untuk melukakan,
Tapi aku sentiasa merela untuk dilukakan,
Aku tak suka mengorbankan orang lain.
Tapi aku bisa mengorbankan diri sendiri..
Dan aku tahu kamu selalu menjadi mangsa pengorbanan aku...

Hati, akal....
Maafkan aku...
Kerna aku selalu memaksa kamu berseteru..
Namun aku percaya pada DIA..
Maka jangan pernah hilangkan DIA dari kalian..
Kerana DIA sebaik-baik tempat bergantung harapan..

p/s---istikharah cinta memanggilku~~

No comments: