Monday, July 25, 2011

KebesaranMu Tuhan~~

assalammualaikum..

Subhanallah.. alhamdulillah.. Allahhu Akbar~~~

Tika coretan ini ditulis, saya tak tahu bagaimana nak describe... saya baru sahaja resign dan tiba2 saya sudah dapat offer letter kerja di tempat lain...

إِنَّمَا أَمۡرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيۡئًا أَنۡ يَقُولَ لَهُ كُنۡ فَيَكُونُ (82)

Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: Jadilah engkau!. Maka ia terus menjadi.

فَسُبۡحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيۡءٍ وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ (83)
Oleh itu akuilah kesucian Allah (dengan mengucap: Subhaanallah!) Tuhan yang memiliki dan menguasai tiap-tiap sesuatu dan kepadaNyalah kamu semua dikembalikan.

Position memang yang saya impikan.. Cuma tempat jer saya tak impikan...Sebab target saya pulang ke kampung halaman~~~
Apapun, kalau ini yang terbaik untuk saya.. Saya bertawakal kepadaMu Ya Allah...Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah, Tuhan sekalian alam~~~

No comments: