Saturday, October 17, 2009

Huhu..bestnyer mereka itu.....

Assalammualaikum..
 Jam 1.13 tengah hari, hari ahad..
Huhu... Saya sedang berada di blok A, fakulti. Menyiapkan diskusi untuk FYP. Perasaan sangat berdebar2.. Risau. Yups, so risau mengenai presentation ini.

Dan saat ini UiTm sedang mengadakan konvo kali ke 71 if not mistaken.. Duduk di tingkat 4 bertemankan laptop, cuba menghindar dari gamitan konvo. Nampaknya tekaan saya silap, ramai pulak yang mencari toilet dan saya jadi Guide toilet.. =))..
"Adik, toilet lelaki mne?"
"Kne naik 1 tingkat lg ke toilet?"
"Tandas mane dik, yang bukan staff punye?"

Tue  a antara ayat2 yang saya terima sepanjang duduk kat sinie.. Ya, ibu bapa pelajar2 konvo mencari toilet. Mesti berbunga2 perasaan mereka lihat anak konvo. Even nampak mereka cam letih, may b baru tiba dari Selatan, dari Utara, dari timur mahupun dari menyeberangi laut china selatan, tapi tiada keluhan. Hari ini ialah hari yang ditunggu2 oleh mereka. Melihat putera-puteri menggengam segulung ijazah hasil pengajian mereka. Saya sangat cemburu.. Owh, masanya belum tiba untuk saya.

Minggu depan, ramai kawan2 saya akan konvo esp, dia yang setia mendengar celoteh saya. Ya, bagi pelajar2 yang kos pengajian tiga tahun pastinya sem nie mereka akan konvo. Dah bnyak invitation sya terima utk melihat konvo mereka. (cam vvip a plak=]])Tak lupa kawan saya yang baru kahwin raya lepas, akan konvo 21 nie. Budak2 sains gunaan akan konvo khamis xsilap.. Bisness ari selasa kot. Wah, macam nie saya kne g konvo hari2.... Menambahkan semngat utk menghabiskan study sem nie..=))

Buat mereka2 yang 4 tahun pengajian, masa kita akan tiba jua.. Amin. Ya Allah, permudahkanlah urusan pengajian kami di semester terakhir belajar ini.
Gambar masa konvo my ex-roomate at SAMURA..
Hope I can wear my own...('',)

Apapun, kene siapkan dulu FYP nie.. Gambatte cahaya san.,, Gambatte to my frenz also..... Go, go chaiyok...We can do it..

No comments: