Tuesday, September 8, 2009

Thank you ALLAH..

Assalammualaikum..

hari nie 20 ramadhan.. Umat islam msih lagi berpuasa. sedar x sedar dh nk sampai penghujungnya...Rasa mcm sekejap jea Bulan rahmat nie...erm.. so far, mcm bese bulan pose rmai a yg wat bbuke puasa beramai-ramai. saya juga tidak terkecuali. Baru minggu lepas saya berbuka puasa bsame dormmate2 di samura. Hanya angah jea yg x join. Mumun n lani tkecuali cz diorg jauh. anyway, nie sy akan cerita kat entry lain..
kali nie sy nk selesaikan hutang ngan kak nuha...
huhu.. ingat facebook jea yg men tag2.. blogger pn kne gak..huhu...

ok. kak nuha.. sy dh selesaikan tugasn sy..=)

Put your iTunes, Windows Media Player, etc. on shuffle.
For each question, press the next button to get your answer.
YOU MUST WRITE THAT SONG NAME NO MATTER HOW SILLY IT SOUNDS.
Tag 10 friends.
Everyone tagged has to do the same thing.
Have fun.

If someone says ‘Are you okay’ you say?
bisakah- ct....
"ku terasa ingin membawa cinta yang terlara ke titik mula.. kembali mencuba untuk kali kedua..." siapekah orgnyer.. aku pn xtaw..leh timbul kntroversi nie=p

How would you describe yourself?
kita sama saje - amir uk ..
" kita masih sama masih walaupun berbeza" ... aku ngn korg same jea.. manusia biasa...hehe=p

What do you like in a guy/girl?
aate jate jo milta..aku pn xfaham..dpt2 lagu india..erm, kne cr pkar translate nie..hehe
klu kuch2 hota hai xpe gak.. xpun dilwale dulhania lea jayenge..smpat lg demand..huahaha...

How do you feel today?
come on over- christina aquilera
"got something going on (yes, I do)All my friends are gonna come...Gonna party all night long"
yeah, rs nk berparty bsme kwn2 yg sekepala...haha.. syaitan kne kurung, pesal aku msih nk wat smua nie... Astaghfirullah al-azim...cahaya, cahaya..(meniru ayat syuga cinta)=p

What is your life’s purpose?
mengemis kasih - raihan
" tak ingin lagi kumengulangi gerak dosa yang menghiris hati...... Tuhan, dosaku menggunung tinggi tapi rahmatMu melangit luas. harga selautan syukurku hanyalah setitis nikmatMu di bumi..... " Mengemis kasihNya untuk bekalan berjumpa denganNya..

What’s your motto?
kemaafan dendam yang terindah - Aishah...
yups, memaafkan n mengalah bukan bererti kalah tetapi mengutamakan kasih sayang sesama insan~~('',)
"kekasihku, kurasakan perlu menitip surat wat tatapanmu, sekali ini aku rela merendah diri mengalah agar perhubungan terjalin semula..."
dh mule dh jiwang2 nie,, adoi!!!=p

What do your friends think about you?
cinta tak kenal siapa- aris ..
"apa lagi yang harus ku perbuat agar kau mengerti maksud tersirat...maka terpaksalah aku melepaskan apa yang telah tersimpan sekian lama. aku cintakanmu..."
mereka cinta sama saya... yezza..hahaha..
wah.. xsngkanyer.. terharu..haha=p

What do your parents think about you?
bidadari hidupku-- de hearty..
"Kau umpama Mutiara di tengah lautan, Bak bidadari yang menghiasi hidupku Bersama kasih sayangmu...."
Mak & ayah, i love u soooooooooooo much... Thanks 4 everything.. sayalah permata anak kesayangan, kebanggaan ayah dan ibu..

What do you think about very often?
rama2- ella..
"Seumpama rama-rama, terbang bebas di udara, tanpa ada halangan, aman damai suka-suka, riang ria tanpa ada rasa duka sengketa...."
hidup bebas menikmati nikmat yang dipinjamkanNya tanpa ada pertelingkahan...permusuhan.. melukai @ dilukai.. menyakiti @ disakiti.....

What is 2 + 2?
iman mutiara - raihan
"tanpamu iman bagaimanalah, merasa diri hamba padanya.. tanpamu iman bagaimanalah, menjadi hamba Allah yang bertakwa...."
Iman mampu membezakan yg baik dengan yg buruk.. secara logiknyer 2+2 = 4.. tp klu jawapan iman bukan seperti itu.. cthnye 6-1=5.. nie logik akal.. tp klu ikut iman 6-1 = 0.. knape?? sbb klu kota x percaya salah satu rukun iman= kita tak beriman.... sbb syaratnya kita kne pcaya pada smua rukun iman yg 6 perkara...

What do you think of your best friend?
doremi, memori daun pisang, senggolan cubit2tan = the lima & mas idayu
"doremi.. tiga orang orang sahabat,Berjumpa terus sepakat,"
"Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan, Berdua jalan kaki saat turun hujan..."
" Seminggu sekali kau datang padaku, Membawa cinta yang suci...."
best frenz aku bperangai gila2 cam doremi... sbb tue kami sekepala...then dia snggup makn nasi beralaskan daun pisang utk jd memori kitaorg(nk gak kaitkn wlau xde kne mengena..hehe=p) then, skurg2nyer seminggu msti skali cntct tnye kabar msing2..hohoho..;)

What is your life story?.
jentayu -- nora
"Jentayu,Patah Sayap Bertongkat Paruh...Jentayu,Patah Paruh Bertongkat Siku....Jentayu,Patah Siku Bertongkat Dagu....Jentayu, Patah Dagu Bertongkat Kuku ...."
maknanya di sini.. even dah berkali aku terluka, kecewa, disakiti, depress @ so ever.. aku akn tetap btahan.. hoho.. hope so.. sbb saya ada DIA.. n sbb saya ada kamu yang sayang sama saya...hahaha=p

What do you want to be when you grow up?
mungkinkah-- sheila abdul
"Mungkin bila tiba saatnya, Kita akan tetap bersama... Mungkin kita kan jatuh cinta...Mungkinkah..........."
Mungkinkah aku akan jd pakar makanan halal... mungkinkah aku akan jatuh cinta ngn kerjaya yang ditakdirkan untukku...ya, segalanya mungkin('',)

What will you dance to at your wedding?
why-ost full house (sy amik yg bm nyer yea.. mn pham bhs korea=p)

"Pantas kau diam membisu, Ada garis sendu diwajahmu, Salahkah sekadar aku bertanya, Berikan jawapan..."
jawapan= sy xpndi menari.. jd xperlu kot sy menari gak..hehe...



What will they play at your funeral?
lagenda - sheila
"Patah tak tumbuh lagi, Hilang belum berganti, Kerana kau tersendiri..."
no one can replace anyone because everyone is different~~~ salam terakhir...('',)

What is your hobby / interest?
dialah di hati --ct
"kendati selautan segunung permata di kanan dan kiri... selagi jantung ku berdegup hingga saat berhenti..."
yeah, sy suka pnjat gunung.. sy suka g tepi laut... say suka m'eksplorasi alam.. berjalan, melihat n menafsir...=)

What is your biggest fear?
sesuci hati mashitah--saff one
"Kuasa Allah atasi segala, Anak kecil mampu bersuara,Dipujuk ibunya moga bersabar..."
Allah the Almighty... subhanaallah...


What is your biggest secret?
andai ku tahu - ungu
"Ampuni aku dari segala dosa dosaku… Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu… Aku manusia yang takut neraka… Namun aku juga tak pantas disurga… "

Aku manusia yang takut neraka.. namun aku jua xpantas di syurga~~~

What do you want right now?
melodi bersama -- amar
"Kukenangkan kisah silam, Memori indah bersama, Apakah saat itu mungkin berulang, Ku harap saat itu akan berulang..."

Moga persahabatan yg pernah terbina xkn terlerai dek kata nista, xkn berubah kerana fitnah dunia, xkn terhapus dgn dugaan menimpa...

What do you think of your friends?
taubat -- opick
" lelah kaki melangkah, aku hilang tanpa arah rindu hati sinarmu
..."
kawan2 nie leh wat kita ilang rs bosan.. tue yg bile sesorang, jd mcm bosan a plak..

thanks frenzs...

What will you post this as?
thank you Allah -- raihan...
"There are times when I'm alone, Feel alright or not so strong, I'll pray to you and say , Thank You Allah, Thank You Allah ...."

Untuk segala selama ini.. thank u ALLAH.. untuk nikmat dan dugaan selama ini.. thank you ALLAH... Thank you ALLAH..('',)


Tag 10 people:
k.nuha

lala

fendi


aini

suraya

rozieana

izwan

ilmiah

khaulah

suhaila


Selesai dah.. pada yg di tag.. sila2 lah sudi2 kan diri anda untuk melakuknnyer bila bkesempatan..

hehe=p

No comments: