Saturday, September 12, 2009

apakah semua ini...

assalammualaikum..

saat ini, aku xmampu mencerna apa yang sedang berlaku. sungguh, aku xtahu bagaimana harus hadapi semua ini. Mungkinkah ini peringatan dariNya atas segala dosa atau adakah ini dugaanNya..

Untuk apa mengaitkan lagi kisah kami sedang hakikatnya, realitinya telah terbukti. Perlu apa lagi untuk kamu semua mengulang-ulang kisah itu??. perlu apa lagi untuk kalian mengatakan tentang persamaan itu?

Opick---Bila waktu telah berakhir
"bagaimana kau merasa bangga,
akan dunia yg sementara,
bagaimanakah bila semua hilang dan pergi meninggalkan dirimu,
bagaimanakah bila saatnya waktu terhenti tak kau sadari,
masikah ada jalan bagimu untuk kembali,
mengulangkan masa lalu dunia dipenuhi dengan hiasan,
semua dan segala yg ada akankembali padaNya,
bila waktu tlah memanggil ,
teman sejati hanyalah amal,
bila waktu telah terhenti,
teman sejati tingallah sepi....

Apakah sebenarnya yang berlaku?? Mengapa harus lukakan hatiku seperti ini.??? Mengapa perlu membuat aku mengenang kembali? Mengapa biarkan mutiara ini berguguran...
Cukuplah, hentikan semua ini... Berikan aku peluang menjalani hidup di dunia ini dengan tenang...


p/s: kata orang perempuan suka mengumpat.. aku xnafikan.. orang kata gak tapi klu lelaki mengumpat lebih dahsyat dr perempuan... aku juga rs ia sememangnye btul...

Kepada lelaki2, aku bukan ingin mencipta peperangan dengan kamu. Bukan jua memusuhi kamu.. Namun saat ini, kerana sebilangan kamu yang mengganggu kedamaian dan keceriaan yang ku miliki menyebabkan aku tertanya, terlalu sukarkh untuk kalian memahami perempuan?? Mengapa harus hipokrit?? lembut lidah dihadapan kami tapi dibelakang kami, itu hanyalah lakonanmu. Bukankah kalian diberi amanh memimpin kami??
Usah berbicara tentang perkara yang kalian tak fahami... Jangan menghukum sedang kalian xpunya bukti.. Izinkan ku bahagia...

aku sedar aku bukanlah baik tapi aku tahu apa erti persahabatan. Aku faham makna keikhlasan.. Aku tahu kepentingan ketulusan...

No comments: