Thursday, February 5, 2009

siapa pakwe???



Hari nie tergerak nk tulis tentang perkara nie cz kebelakangan ramai sangat yang bertanya tentang pakwe kat saya. xtaw lh atas alasn ape n sebab apa soaln nie sentiasa berlegar. Barangkali kerana usia macam saya nie yang biasanya ramai dah ada 'someone' atau juga kerana zaman ini orang yang xde 'someone' dipandang pelik..

Seriesly, saya dah penat n letih nak menerangkan n menjawab soalan mcm tue.. seperti yang saya tulis dekat mengemis kasih, saya nak lepaskan semua kisah. saya xnk lagi sejarah berulang. menyayangi orang lain xbermakna kita kna korbankan diri kita tapi kita kna jaga diri kita agar tak menyusahkan orang yang kita sayang... emm, leh faham x? msti leh kan?=).. x faham,nnt tnyalh.. hehe=p


Opps, jangan salah faham plak. saya x memksudkn saya lepas putus cinta dgn berkata saya lepaskn kisah yang lepas. biarlah menjadi sejarah. let's bygone be bygone=>hanya saya dan DIA yang Maha Mengetahui... ckuplah saya membenarkan diri dibebankan dgn pmasalahan akibat omongan orang. dalam xsedar, ada hati yang telah saya lukakan demi mengelak spekulasi. akhirnya saya jua yang terluka kerana menyakitkan dia. Tapi, punyalah ketegaq membiarkan jea. lngsung xwat penjelasan. huhu.... (sebenarnya nak wat penjelasan, tapi ada jea halangn...baru jea nak cakap,ada yg dtg intterrupt, br jea nak bincang, ada yang pandang2)...bukan niat membuat dia benci tapi takut xdapat mengawal diri hingga terpedaya dengan mainan duniawi.

"...Kekalutan ini menguji,
Sejauh mana ilmu dimiliki,
Tewaskah aku pada permasalahan ini,
Tergelincirkah aku dengan dugaan hadir,
Bergembirakah musuhku atas ape yang menimpaku?..."

buat dia, kalau terbaca blog nie. Maaf, saya xde pun intention nak menyebabkan kamu bengang, kecil hati n yang sewaktu dengannya. tapi saya sendiri dah xtaw bagaimana nak mengawal keadaan. jalan terbaik adalah menghindari dari kamu. kerana saya sedar siapa diri ('',). Tak mahu ada diri yang terluka dengan kisah kita.. kisah kita??? Em..hahaha…





Stlh ku fahami ku bkn yg tbaik yg ada dihatimu,
Xdpt kusangsikn
Ternyata dirinyalh yg mengerti kamu,
Bknlh diriku,
Kini maafknlh aku bila ku mjd bisu kpd dirimu,




So, pada yang nak taw status saya, jawapannya ialah pelajar sepenuh masa. =)bak kata teman kat YM,status yang sesuai utk single n invisible..Ngeh,ngeh,ngeh=p. okey..

c u all again….=)

2 comments: