Saturday, November 16, 2013

Pulang dengan hati yang sejahtera

Assalammualaikum...

Selamat hari lahir En UKA..

Doa saya moga awak kekalkan iman awak pada ALLAH malah makin bertambah iman. Doa saya moga awak menjadi sebenar-benar Muslim.. Doa saya moga awak diberi kesihatan yang baik untuk menjalankan tanggungjawab awak sebagai Muslim.. Doa saya moga ALLAH permudahkan semua untuk awak dan untuk kita... Doa saya moga ALLAH tunjukkan kita, merahmati, memberkati, meredhai dan memandu kita dalam setiap langkah kita...

Pulang dengan hati yang sejahtera.. Itu adalah impian saya sekarang.. hanya itu.. Saya hanya ingin kembali kepada ALLAH dengan hati yang sejahtera... Sukar, saya tahu sukar.. Tapi saya harus mencuba.. Saya hamba berdosa.. saya pendosa..Kalaulah dosa berbau busuk, pasti tiada siapa yang mendekati saya sekarang.. Malah, pasti saya akan dihina, dimaki dan dipandang sepi.. Pasti semua membenci saya..

Wahai Allah, saya pernah tersilap langkah.. Engkau mengetahui tentang itu...Malah Engkau masih memberikan nikmatMu... Masih memberi si pendosa ini peluang untuk mencari keampunanMu..

Wahai ALLAH, betapa sebenarnya hamba ini malu untuk menghadapMu...malu untuk meminta dariMu sedangkan diri berlumuran dosa... Namun Engkau masih memberikan harapan lewat kalam suciMu, lewat insan-insan yang mengabdi diri padaMu.. Benarlah janjiMu, tika hambaMu mencariMu selangkah, maka Engkau sebenarnya lebih pantas dengan hambaMu...

wahai ALLAH,
Bagaimanalah kiranya mampu kuteruskan langkah ini?
Wahai ALLAH,
Engkau mengetahui impianku yang satu... Pulang kepadaMu dengan hati sejahtera... Malah Engkau lebih mengetahui apa yang ingin hamba ini lakukan untuk kembali kepadaMu..
Wahai ALLAH, lembutkan hati mereka... Moga dipermudahkan jalan untuk kami wahai ALLAH... Sungguh, andai hanya sehari pun hatta seminit sekalipun untuk kesempatan itu, sebelum salah seorang kami menemuiMU,maka ku kira itu yang terbaik... Moga hati ini pulang dengan hati yang sejahtera..


No comments: