Saturday, November 10, 2012

Surprise and be surprised

Assalammualaikum....

Hari nie tarikh cantik 10/11/12... Plan nak wat surprise kat Lina dengan ada kat umah dia. IZrul lah kata nak amik... Tapi aku yang kena dulu surprised.. Alkisah begini ceritanyer...

Jam 10 lebih, aku gerak dari rumah..  Sampai Lrt stesen aku trunkan tingkap sebab nak bayar entry fee... Tengok xde org jaga.. Aku buka tingkap sebelah penumpang, nak tanya kakak yang parking keta.. Dia kate dah xde kot....

So, pas parking, aku terus beli tiket and then terus turun. Masa tue train dah ade... Dalam train aku sibuk bungkus hadiah... Then, sampai TBS aku bg laluan kat makcik untuk duduk... Aku mcm dengar hp aku bunyi tapi aku wat xtaw... Sehinggalah aku lepas Cheras, br aku perasan hp aku mmg bergegar.Aku angkat suara lelaki,, Then cakap pasal keta.. Lambat gak a aku nak paham dia cakap. Aku faham memula dia suruh ak balik semula sri petaling.... Then, baru aku faham dia cakap pasal keta aku tak tutup tingkap n then kena curik semua bagai....Aku cuma yea kn jea...Then sampai Chan sow Lin ak turun, balik ke sri petaling semula.. Sempat lagi aku balut hadiah Lina... hahaha... Tapi dalam keadaan gelabah sebab otak aku asik fikir Jonet jea......huhu....Then, tengah2 tunggu nampak ada 2 orang budak lelaki.. Saje wat gaye bkn2 kat situe.. Tergelak n tersenyum aku tengok...

Dalam train sempat gak berbual dengan diorang. Diorang nak g batu pahat. G umah majlis kawen kawan dia.. Ala, budak form 4 n form 3 kot... Then, yang F4 cakap yang F3 sedih nak tinggalkn aku masa diorg dh nak smpai TBS.. ntah pape jea diorg nie...Aku gelak jea lah.. sbb jumpe pun x sampai 10 minit.. Lambai2 lah mase diorang kuar...

Sampai sri petaling, aku pun berjalan balik ke kereta aku.. Aku dah nampak polis kat situe.. Korang jangan tanya perasaan aku dan fikiranku.. Memang blur sampai tak tahu nak rasa apa.. malu ada, bengang ada... hehe.. Diorang block keta kau dengan keta myvi diorang.. Ada 2 orang polis.. Aku sampai dekat keta.. Aku dengar lah ceramah free sekejap... Agak2 apa perlu korang buat dapat ceramah free??? Aku pun senyum dan senyum sahaja....

Dia tanya nak pergi mana.. Aku cakap g Gombak, nak wat suprise kawan.. Then diorang gelak sebelum kate jadi sekarang awak yang surprised dulu lah... Aku cuma senyum.......^_^

Dan akhirnya aku sampai kat Wangsa Maju pukul 1 lewat sejam dari wktu asal kul 12... Sampai umah lIna, aku duduk diam2.. mak dia tengah masak.. ak nak tolong dia kata tak payah... Aku pun duk diam2 jea lah.... Tunggu punya tunggu... Kul 3 lebih baru cik Lina sampai umah...

Nyanyi2 masa dia buka pintu... Dia terkejut dan tersengih jea lah... hehe....

Done....

nota: ada 5 nombor telefon naik kerana kereta aku tue..... Maaf dan terima kasih encik polis...^_~

2 comments:

Nur Azhani Amdan said...

en polis main2 kan ko ke apa? huhuu

lightnur said...

haha... mmg btol lah hani... dia kate cmtue sbb klu ak x balik situe balik, keta aku dah xde... diorg dh tow g balai... ak diam jea lah... nsib baik xde pape yg ilang.. sbb leh jea buka pintu ak.. tingkap buka selebar2 alam... huhu