Monday, November 26, 2012

Di sebalik tabir Reunion Best 2 stick together

Assalammualaikum...

Selamat Hari Asyura semua... Tahniah kepada mereka yang berpuasa, mudah-mudahan amal anda diterima ALLAH. Alhamdulillah, gencatan senjata telah diumumkan di Gaza (walau bagaimanapun berwaspada adalah perlu kerana Israel pernah mengkhianati berkali-kali).

Semalam, semasa bekerja tiba-tiba panggilan masuk dari Ira. So, this girl ask for meet at mid valley that night. Wah, so suddenly. I just can say In shaa ALLAH. afterwards, saya hantar sms ke housemate saya untuk teman.Perkara utama yang menganggu dalam otak saya ialah peristiwa kena kacau dengan Negro semasa pulang lewat malam seorang diri di LRT. Kerana itu saya perlu mencari kawan untuk menemankan saya bagi mengelakkan peristiwa sama berulang. Jika dahulu saya selamat, maka kali ini saya perlu membuat pencegahan. Dan housemate saya kata dia tak mahu ikut. Nampaknya saya terdesak mencari teman. lalu satu idea luar jangkaan muncul. Dia... Setelah berbincang dan meminta jasa baik dia untuk menjadi bodyguard maka akhirnya dia lah yang menemankan saya.

Selepas maghrib, kami gerak ke LRT. Semasa tunggu LRT dah dapat melihat pandangan pelik beberapa orang terhadap kami. Ira, is because of u dear.. Because the Best II, but it is an experience for me. If before this, I see them weird, today is my day.. A Muslim girl with Non-muslim man. Deep inside, I hope that I not take wrong decision. Like a stone for 2 birds. I just want to prove what I say to him that we can be friends even we are different religion.

We arrived at Mid Valley around 8.30pm following the time given even I had sms Ira to tell I may be late because  going by komuter. Actually, i'm in category early with Izzrin. After make a call to Izzrin, i just walk with him because I taught Izzrin had bring friends. So, I dont want my bodyguard being uncomfortable with that situation, so I just go walk with him.

Then, around 9.30pm, Ira said that she had arrived with Farah. So, the place decided is Nando.
When I arrived there, Dyedo n Farah brothers also there. Luckily, I had told Ira the imported bodyguard. Then, Moon dan Izzrin pulak sampai. Bila dah berjumpa, memang kecoh lah... Akhirnya dapat jugaklah dyedo yang selalu escape kalau nak wat gathering nie. Moon dan Izzrin pulak baru balik dari kerja terus pergi. Tak ingat pulak yang lain. Then Ezrina dgn kawan dia sampai. Yang pasti program utama adalah Ira nak bagi wedding invitation.

Even tak sampai sejam kot duduk ramai2, sekurang-kurannya saya masih merasakan  ikatan persahabatan yang pernah terjalin 9 tahun dahulu masih wujud. Oh ya, Farah dah umumkan untuk save a date dalam bulan Mei. Well, nampaknya semua dah mengorak langkah setapak nie, MOON, kita cmner??? hehehe.....
Lebih kurang jam 10.30pm, saya meminta diri bersama Izzrin kerana mengejar train.. Saya bukan tak mahu memandu kekasih saya ke Mid tapi saya tak pernah berjalan-jalan sekitar KL. Sorry sayang2.... Buat bakal bride to be, thanks for the treat that nite.... Semoga dipermudahkan urusan anda menuju ke hari bahagia. In Shaa ALLAH, we (BeSt II) will be there.....

nota : Dia adalah pekerja saya. Dia adalah Nepal. Dia kawan saya di tempat kerja. Selalu jadi mangsa saya bila saya angin. Bukan saya tak nak ajak Melayu, tapi tempat saya tak ramai pekerja Melayu mahupun Malaysia. Kalau ada pun kebanyakkan bini orang dan laki orang. Sebab tue saya bawa dia. Lagi pun saya nak buktikan kat dia, tak semua orang Mlaysia suka ambil kesempatan atau buli mereka (oh, harap dia jugak tak ambik kesempatan atas kebaikkan saya... ^_^ ).

p/s: thanks for the present Dosti.... haha.. Dah macam zaman sekolah dulu bila dapat hadiah macam tue...  ^_~

No comments: