Tuesday, May 15, 2012

for tomorrow might not be exist

Assalammualaikum..

Hari Ini saya banyak habiskan masa dekat production. jadi saya banyak masa bersama B. Setelah dia mendiamkan diri setelah kena marah dengan kak Zira maka saya hanya mengacau yang lain.

Tapi sebelum balik, dia menahan saya. Dengan saya memegang 2 bilah pisau pemotong daging, maka saya agak berjaga-jaga kerana takut adegan tak terduga.. Mereka yang lain hanya melihat, maksud saya kawan-kawan B...

Ada sesuatu yang saya ingin kongsikan...Bila saya mengutarakan perbezaan tentang saya Muslim dia Hindu, dia tak mahu terima...
"i want to go back, please give me way..."
"cannot"
"what do u want from me?"
"love...."
"we're differents.. did u know that??"
"but love is everything.."
"nope.. God is everything..."

Bnyak lagi dialog saya dengan dia.. sampai satu tahap, dia mintak pisau dari saya... Dia nak kelar tangan dia.. nak tunjuk darah sama... Saya dah seriau dah.. Dah lah , saya takut darah... Then, dia tak buatlah sebab saya kata yups, we re same blood...

Then, saya bagi alasan dia masih muda...
Dan kali nie saya harus akui, ini adalah alasan saya bila dia mengatakan...
"see, now u say age... before this u say muslim.... then, u also said u have boyfriend... u give many-many reason..."
Serius, saya blur sekejap sebelum saya keluarkan soalan
"why u love me?"
Dia diam...
"see, u dont know why u love me..."
Dan saya terus pergi...

Kalau ikutkan kata pujangga, memang tiada sebab kita cintai seseorang.. Saya tersentuh sebenarnya tapi saya harus tahu betapa saya bukan ingin mencari yang sementara seperti ini... Saya tak mahu tersilap dalam memahami semua ini...

B, i'm sorry... for time being, saya sangat cinta agama saya... Saya mahu kamu cinta saya kerna Dia. maka selagi kamu tak kenal siapa Allah, maka saya jua harus bertegas dengan kamu...

nota kaki: dia pasang lagu Kal Ho na Ho masa kitaorang buat keje...

No comments: