Thursday, May 24, 2012

Diari hari ini...

Assalammualaikum...

Hari nie, pagi macam biasa buat cheesy pasta...Ada sekali tue, Encik Mat masuk marah orang curi apron dia... Pulak tue yang amek si Vinod.. Dah lah tue dia melawan lagi cakap En Mat... Ntah angin apa yang melanda En Mat nampak sangat marah.. Dia membebel, mebebel than marah si Vinod.. Then, Vinod boleh pulak cakap 'buduh' lagi anginlah Encik Mat... Dikejarnya Vinod then diketuk kepala...

Saya dah diam 1000 bahasa sebab tak pernah nampak en Mat marah camtue....saroj, Zila n mama pun senyap jer... kak Zira jer bersuara... (Rupanya dia tak nampak a.k.a tak perasan keadaan panas tue... sebab tue dia berani membebel...)  Saya pulak sebab saya nampak maka saya senyap sahaja... Saya tak suka tengok orang kena marah apatah lagi bila saya tengok selama nie mereka boleh sahaja bergurau macam tue... jadi saya memang terkejut dengan tindakan en Mat... Saya berharap itu tidak dipengaruhi sebarang kata-kata atau fitnah dari orang lain... saya cuba berwaspada sekarang... Berjaga-jaga kerna terlalu banyak orang yang suka tikam belakang....Berjaga-jaga untuk mengelak saya terus jatuh tersungkur.....

Then, masa tinggal 44 lagi cheesy pasta nak buat, tetiba Saroj terjatuhkan 18 tray cheesy pasta... Saya terkejut...Owh, what happen today....Masa kejadian saya tengah dengar cerita Kak Zira pasal berita sedih dia... Huhu,.. sangat simpati... saya tahu perasaan dia macam mana... tapi saya tak dapat tolong.. saya cuma dapat katakan be positive.. dalam masa 2 minggu, boleh ubah segalanya... Jika Allah berkehendak, nescaya tiada suatu kuasa pun atas muka bumi ini yang dapat mengelak... Saya sendiri bila berada di kedudukan dia, saya tak pasti saya kuat atau tidak....huhuhu

Okey, balik pada cheesy pasta jatuh, then kenalah ganti balik...hahahaha.. double kerja betol...huhu..

Petang pulak, packing chicken chop...masa nie pulak ada sort current kat Lot 4.. Bila Uncle dah hidupkan balik, kitaorang (saya, kak Zira, Zila, Vinod, Mama n Pasang) packing.... Sekali saya suruh Kak Zira check chicken chop yang lama dalam bilik freezer.. Kak Zira bukak pintu gelap.. Dia pun tekan suis, terus padam lagi sekali Lot 4... Terpaksa panggil Uncle balik... Then, bila Uncle datang dengan Bos sekali, diorang macam cari punca sort...
Saya dengan jujurnya,
"Uncle tadi kitaorang tekan suis nie, pas tue mati..."
Uncle terus wat conclusion,
"Owh, cahaya jadi kerja kamulah menyebabkan mati..."
Bos pun cakap sama...
Kak Zira macam nak betulkan beritahu yang dia tekan suis, tapi nampaknya semua dah kata saya...
Berserah sajelah gamaknya... haha.. Diorang tak marah pun.... Saja mainkan saya.. saya dah tergelak..
last-last saya cakap,
"Uncle, saya mau tolong uncle kenal pasti mana 1 sort maa.. Tak payahlah Uncle susah2 cari..."
"manyak pandailah u cahaya...."
hehehehehe.....

Sekian diari hari ini....

P/s: balik g pasar malam nampak ade orang sedang merakam.. dengarnya itu untuk rancangan  Ketuk-ketuk ramadan.....Tapi x tengok pun artisnye sape... X kuase nak meninjau semate2 nak tengok artis...hehehe=)

nota kaki: kalau saya ada bukti dia yang cuba nak jatuhkan saya selama ini, saya akan buat sesuatu.... Melakukan sesuatu untuk harga diri saya... melakukan sesuatu untuk menyelamatkan semua....

nota hati: musafir lalu sudah kembali di emel....selamat meneruskan permusafiran... TakdirNya adalah yang terbaik... Tak ingin mengharap bulan dan bintang.. tak mampu menjanji meredah lautan dalam... Hanya Dia sebaik-baik sembahan, Maka padaNya kita akan mendah tangan.. Memohon hidayah dan rahmatnya....

No comments: