Saturday, April 21, 2012

kenapa kena pakai tudung??

Assalammualaikum...,

Hari nie kena soal kenapa ada perempuan islam yang pakai tudung dengan tak pakai tudung?
Dua kali soalan macam tue oleh 2 orang yang berbeza jantina...

Kena soalan macam tue, saya terkejut.. Mungkin tak menyangka kena soal macam nie oleh mereka... Maka saya berfikir ayat yang sesuai.. tapi tak jumpa .. Maka apa yang dapat saya katakan, itu termasuk dalam peraturan kami. Allah dah tetapkan kami harus tutup tue semua dan tunjukkan pada yang layak jer.. Bagi yang tak nak pakai mungkin mereka ada alasan sendiri.. Tapi sebab dalam kitab kami, Allah dah kata kena pakai macam nie.. Lagi pun, macam kamu jugak ada orang yang taat pada peraturan, ada orang yang tak .. so, lebih kurang macam tue lah jugak...

Seriously, saya blur... Huhu..

Jahilnya saya!! Bagaimana nak berdakwah macam  nie???  bagaimana nak tarik mereka kenal Islam??
Allah, bukakanlah pintu ilmu dan kefahaman untuk saya...Amin..
Di sini jua memori tercipta....

nota kaki:
keluar memalam untuk temankan Cik Lina yang menumpang tidur umah saya pergi minum sekejap...
Dengan mata mengantuk dan berkali-kali menguap... Tapi tahankan jea lah.. Sebab housemate pun semua takde.. Tinggal sesorang jea kat umah....
Hahahaha=p


nota hati :
BIAR DIA TAHU, SAYA TAK KISAH
Biar dia SALAH SANGKA... Biar dia SALAH ANGGAP... Biar dia SALAH MENDUGA... 

Biar dia TAHU YANG BURUK... Sebelum MENGHARAP yang baik-baik...

Kalau dia IKHLAS, dia akan sedia MENERIMA KEKURANGAN yang ada, dari hanya mengharap yang baik dan sempurna...
Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan, bila dia TIDAK BOLEH MENERIMA KELEMAHAN DAN KEKURANGAN ?

 Biar dia... tahu saya tak pandai itu, saya tak pandai ini...

Biar dia tahu, saya mungkin tak dapat memenuhi EXPECTATION dia yang tinggi melangit itu... 

Biar dia tahu, saya pernah punya MASA LALU, namun saya masih punya MASA HADAPAN...
Biar dia tahu, biar dia buat keputusan supaya dia tidak rasa TERTIPU, supaya dia tidak menyesal kelak.

2 comments:

AHMAD FAHMI said...

boleh kongsi, ape persoalan sebenar dia? nak tahu jgk mcm mana die tanye.

lightnur said...

just like ape saya tulis, kenapa ada orang perempuan pakai tudung dan ada yang tak pakai tudung? Dan mereka yang bertanya adalah Non muslim...