Monday, May 9, 2011

new life???



assalammualaikum..


Okey, mesti korang rasa pelik banyak nya aku tulis blog sekarang.. Waktu nie aku tengah kerja.. Jam pukul 5.16 pagi.. Kalau waktu2 macam nie, biasanya kita mesti tidur. Tapi dari hari nie sampai Wesak days, aku kena kerja 7pm-7am... Seyes, aku pernah sekali jer dulu sebab aku teringin nak rasa,, tapi aku rasa aku tak leh sebab badan aku jadi lemah...Tattibau, aku kena seminggu plak sekarang.. sian giler kn aku,,


Waktu aku dapat arahan tue cmnie, aku tengah cakap2 ngan senior aku ttg tugasan baru aku.. Then, she ask me either i can go to 3rd shift..3rd shift=11pm-7am..
 So, aku dengan gembiranya cakap.." tak boleh maa.. nnt badan saya sakit, sistem biologi bertukar"
terus FM aku sampuk.."emm, sorry yaa, next week u kena masuk malam...PM masuk pagi.."
Pergh, macam diktator bagi arahan.. Aku diam jer... Adoh, tue lah sape suruh aku tahu tentang sistem nie... Eh, salah ...sape suruh aku lembut hati sangat.... Nak wat cmne, aku memang lembut hati, n aku xkisah berkorban untuk cari rezeki halal... lagipun, sekranglh masa aku mencari pengalaman seberapa dpat...

Alkisah, FM aku nak kena g Jerman,,, so PM aku kena masuk pagi ganti dia.. Jadi aku yang biasa shift 11am-11 pm trus tukar 7pm-7am.. yelah, dah ada orang baru sekarang yang xberape terer lagi... So, aku kenalah malam, sebab konon2 nyer aku terer.. Dah aku yang ajar diorang... hehe=p lagipun, konon2nyer akulah ketua diorang.. Tapi aku xsuka anggap cmtue, sebab aku masih dalam dilema nak buat keputusan..
Lupa plak nak cakap, kilang aku jalan 24 jam sekarang.. Tue yang aku leh kena masuk 7pm-7am...
mcm berbesar ati pun ada gak sebab biasanya PM/Fm jer yang wat cmnie.. So, bila aku yang dapat peluang nie, kire ak lucky gurlz lh..mangku bukan sebarang mangku... Mangku manager nyer tempat... ahakz~~~^_^

So, wish me luck semua... Hari pertama nie aku suka2 jer wat kerja,,, Sebab tak banyak sangat pesanan,,, Even aku datang2 jer tadi dah diberi masalah oleh budak pagi.. Cett, adakah patut aku yang datang petang kena settlekan kes pagi tadi... Dahlah xde orang aku nak refer... Hurm, gamknya aku kena tunggu ofis buka esok untuk settlekan...

"Amat menakjubkan sikap seorang Mukmin yang sentiasa memandang baik terhadap segala sesuatu di sekelilingnya. Sikap ini sebenarnya tidak pernah wujud pada umat lain kecuali kepada golongan Mukmin. Jika dia mendapat kebaikan, dia bersyukur, jika dia ditimpa keburukan, maka dia pun bersabar menghadapinya dan ini pun baik baginya." (Riwayat Muslim)

Lesson of the season-- tadi akak ipar aku kena neck pain.. Dia tak boleh pandang kiri langsung.. Tegang gila.. Mujur aku masuk pukul 7pm.. So, aku bawa dia g cari ubat kat guardian, then xde.. kitaorang g klinik.. mujur jugak ada kereta auto coz aku xterer kereta manual yang besar2... Aku manual bese kancil jer...hehe=p
So, terlihatlah hikmah aku kena masuk petang.. Aku dapat hantar akak ipar aku g klinik @ cari ubt..  tak perlu aku fikir aku xdatang kerja atau aku masuk lewat...
YA ALLAH, MAha Suci Engkau whai ZAT yang Agung...sungguh hebat perancanganMu ...

No comments: