Monday, May 9, 2011

ada rajuk di hati...

Assalammualaikum....

Situasi =Setelah hampir berhari2 tak bertegur sapa dengan seseorang.. Akhirnya hari nie dia tegur ak.. .. Rasanya ada rajuk di hati tatkala aku tengah kesedihan dia tidak mengendahkan aku.. tatkala aku perlukan semangat darinya, dia tetiba meninggikan suara padaku.. Lalu dari saat itu aku terus mendiamkan diri bila melihatnya... Bukan aku tak perasan bagaimana dia cuba menegur ak semula, tapi aku sudah tiada hati melayannya...

Hahaha,, padan muka dia.. Orang tengah sedih kne condem, dia pulak nak main2...huhu

Okaylah, macam jiwang sangat  pulak ayat kat atas.. So, macam nie citer nya. Hari tue aku tengah sedih sebab ada orang kutuk aku.. Aku kan berjiwa halus n sentimental.. Tapi tak suka kutuk orang atau balas balik. Aku suka bagi explaination jea untuk setiap apa yang aku buat. Apa yang diorang buat, aku tak nak ambil tahu.. MIND OWN OU
R BUSINESS OK!!!! Then, may be sebab aku fikir banyak sangat dan macam2 hal lain lagi aku rase down yang sangat... So, ak jumpe 'dia' nie ingt nak mintk tolong, skali dia leh lari2 n then bila ak jerit panggil dia, dia mcm mrh.. Ak yg mmg tgh sedih tue pe laie,tersentak lh.. Trus, mse dia tnyer knape, ak nk ckp point aku pun, ak rs dh mcm suara k dh berubh.. trus xabis ayt ak, ak trus blah.. Giler xkn nk tunjuk ak nngis depn dier, nnt org ingt ape plak..huhu...
So, bile keadaan dh okay, ak msuk g tempat meja kami..So, dia nmpak ak g meja, dia g meja lh.. Knon2 nk bertanya pe masalh.. So, ak yg msih bersisa rasa nie, wat xtahu jer.. Dia tolak2 kerusi knon2 nk sruh ak duduk.. Ak wat xtahu jer.. Siap urusan ak, ak trus g jer..Aku tahu dah, dia mesti tahu ada something wrong tadi... So, oleh kerana kami berlainan shifr, esok n esok nya pun kami jarang jumpa.. Then kalau jumpa pun, aku takkan cakap dengan dia.. Sajer jer nak
 tengok response dia.. So, ari sabtu lepas, aku rasa macam tak baiklah sangat buat dia macam tue.. So, mujurlah even ada pressure hari tue, tapi aku dah janji dengan diri aku control ur emotions.. So, aku banyak senyum ri tue..Then, bila aku g meja n berbual sme pekerja jap.. Dia datang meja n tegur.."wah, banyak teranglah ini hari" aku senyum jer." selalu pun terang gak, tapi tak sempat nak tegur" --yea jer, cakaplah kau dah habis idea camner nk cakap balik ngan aku-- So, kami pun berbual..


So, everything is fine now.. Ada sekali dia marah pekerja depan aku.. Aku boleh gelakkn, menyebabkan aku rasa dia tak bantai teruk2 pekerja tue dengan kata2 yang bukan.. Dia tahu aku sangat tak suka dengan carutan.. OK...Then, before aku balik dapat tahu dia injured.. Hurm, entah ke mana lah dia fikir sampai leh injured..

lesson of the season-- kalau orang tengah down, korang jangan plak makin down kan dia.. Cmpem a dia lari @ terasa hati.. Apatah lagi, kalau korang kawan baik, n saling mendokong selama nie.. Lagilah makan hati berulam jantung...














p/s-- pembaca setia, cabaran tue saya tak sempat tulis lagi,,, sorry~~

No comments: