Monday, June 21, 2010

Realiti ku

Assalammualaikum...

Rasanya terlalu banyak kisah yang ingin dikongsi, namun ruang yg ada agak membataskan. Hmpir 2 bulan menghuni rumah. rasanya sudah tiba masa saya untuk keluar. Merancang masa depan dengan sebaiknya...
Apapun, sepanjang nie pelbagai perkara, dugaan dan ujian saya lalui.. Kadangkala  hampir jua mengalah tapi saya yakin Allah takkan menguji seseorang di luar kesanggupannya. Kerani itu saya masih bisa tersenyum dan bergembira. Barangkali ini untuk menghapus dosa saya dan mengingatkan saya bahawa DIA itu Maha Berkuasa..

Diari hidup saya kembali seperti dahulu masa saya sekolah rendah dan menengah. Bezanya cuma saya sudah boleh diharap untuk mengemas, memasak dan menjaga rumah... Tapi sebagai pelakon pembantulh.. Tak leh rampas heroin sebenar iaitu emak saya..hehehe...

Bila kembali ke zaman dlu2, mksdnyer adalh sy membantu emak dan ayah saya.. tolong tolak nanas, petik sawit, n etc... Ada sekali tue sy rasa jarak antara kebun dengan depan tue 100-200 meter. kali ngn 30 kali ulang alik, pergh no wonder sy makin kurus duduk umah.. Membanting tulang 4 kerat...hehe...warna kulit xyahlh cakap, berubah balik dah... Kembali seperti dulu...Series mereka yg telh melihat perubahan sy waktu present praktikal akn  terkejut melihat sya ari nie.. Bertukar sahaja...hehe...

actually, sepanjang duk umah nie, dah 2 majlis akad nikah sy tgk.. Satu tue sy jd pengapit. Even ade org kate lmbat kawen a nnt, pape jea lh.. bg saya, saya hanya memenuhi jemputan.. Sy bukan menolak pantang larang cuma ade certain perkara yg susah sy ikut. Asal x bercanggah dengan agama apa yg sy wat, I will do it...

So far, sy akn pteruskan kembara saya nie lg... Sy percaya saya akan bertemu jua nnt. Semoga ALLAH memudahkan perjalanan saya.. 'Ya ALLAH saya memohon pekerjaan dan orang yang akan memdekatkan saya padaMu dan saya berlindung dari pekerjaan dan orang yang akan menjauhkan saya dariMu..'..Amin....

No comments: