Sunday, June 7, 2009

a step forward

assalammualaikum...

kali nie nk citer ttg a step forward taken by my sis.. what do u think??? hmm, well alhamdulillah, dh selamat bertunang pada 6hb 6 yg lepas nie. that why, saya berulang-alik blik umah jea. saya blik pd 2hb yg leps. Em, menaiki bas dr pudu. perjlnn yg terisi ngn tdo.. sdar2 kul 2.. xsilap dh msuk jhor. nmpk sgt tdo dh xamik pot kat luar. duduk single seat katakan..



okey2 sambung citer tunang. dr saya blik tue smpi a pg ari jadinyer, mmg bz a wat persiapan. even saya xkreatif sbnrnyer, men tala2 n men tlg2 dr blakang jea membuat gubahan.. rsnyer org2 kg yg lalu lalang msti plik. ade ape a kt umah, yg sbuk2 jea brsihkn umah. dh a tue, asik kuar jea.. em, mksdnyer cr brg lh.. Nk kate pertama kali wat mjlis tung, em dh kali ketiga.. tp yg 1st, sy msih bebudk lg. ececeh, mcm dh besr sgt a plak skrg. sme jea. msih kcik gak. haha=} yg kedua, sy xjoin sbb g cmping. sori along. papepun dh slmat dh pun kn. nk jd cternyer, ms along tunang saya ngn kakak saya(kedua2 adik perempuan dia) x g ke mjls tunang cz de event len..



one of the cmpur tgn dr saya..=)

Mlm nk mjlis tue, bertmbh a sibuk. sireh junjung br nk wat. Tp saye take part in masak2 jea... mjlis pn sebelah pg, jd mlm tue mmg dh siap2kn sgala bhn. Mlm tue saya wat pudung kastard n agar2..ape? xcayer? lah, cm bese a , tukg kcaw jea. Mastermind mak saya. hehe... msuk jam 1 lbeh, mata dh xleh tahan.. Xpe cahaya, smtimes kne korban.. habiskan keje lbih krg kul 2.. Tetiba Along, meh sini tolong wat sireh junjung... Aduh, mata nie kne pkse jea buka..em, tapi xsiap pun malam tue cz bunge xde. Kitaorg cme wat daun sireh jea mlm tue. Emak dh lena kat sebelah. Bkal darah mnis pun dh tumbg dlm blik. Tinggal saye n along jea ms wat sireh tue.. Last2, sy pn tumbg skali bila along saye kate xpelh, hiasn dia wat sok. sy trus msuk toto.. =)

Sireh junjung hasil Along

Hari kejadian.. Jam 5 lbeh pgi.. Tgk dpur, mak n ayh sdg memasak.. si empunya mjlis pn dh bgn... Saya cme mliht jea dr jauh. rs mcm xnk bgn lg.. Tetiba ayah, " dh tue, bangun.. tolong gudek nie??".."Erk???"

Dalam kemalasn n ksejukn pagi, saye pun bgn dr tdo.. Pg tue msk aym masak kicap.. Siap lbeh kurg kul 6.. G solat.. Pas solat, operasi kemas umah.. Akak saye plak bsiap utk g umah mak andam. Angah akan menghantr. Well, kitaorg sbnrnyer x sabar nk tgk gadis yg akan dibawa oleh Angah a.k.a calon my sis in law...

to be continued...




No comments: